عضله بساز، خانه تا بساز

عضله-بساز-خانه-تا-بساز

عضله بساز، خانه تا بساز

بدن شما مثل یک کارگاه ساختمانی است. بگذارید یک داستان برای شما تعریف کنم :

تصور کنید عضلات شما مثل یک‌خانه است که قصد دارید آن را بسازید آجرهایی که برای ساخت این خانه باید استفاده شوند، آمینواسیدهایی هستند که از پروتئین ورودی به بدن به دست می‌آیند . پولی که باید به کارگران بدن بپردازید، همان کربوهیدرات و چربی‌ها هستند که شما مصرف می‌کنید. کارگران در اینجا سبب تجزیه پروتئین می‌شوند و کامیون‌هایی که آجر را می‌آورند، انسولینی هستند که نقش اصلی را در جابه‌جایی مواد مغذی به سلول‌ها بازی می‌کنند.

اگر شما به کارگران آجر(یا همان آمینواسید) ندهید، آن‌ها نمی‌توانند به‌سرعت خانه را بسازند. بنابراین عدم دریافت پروتئین کافی رشد عضلات را کند می‌کند.

اگر به کارگران پول (یا همان کربوهیدرات و چربی) ندهید، آن‌ها انگیزه کافی برای کار کردن را نخواهند داشت. درنتیجه خانه به‌سرعت ساخته نخواهد شد. اگر هم پول کارگران را ندهید، آن‌ها ممکن است عصبانی شوند و دست به اعتصاب بزنند و شروع به خراب ‌کردن خانه(عضله سوزی) بکنند!! به‌هرحال زندگی خرج دارد.

پس با این تفاسیر عدم مصرف کافی پروتئین و کالری لازم باعث می‌شود تا رشد عضله کند و حتی متوقف شود

چه اتفاقی می‌افتد اگر شما آجر بیشتر (پروتئین) برای کارگران بفرستید؟

اما آجرهای بیشتر باعث ساخته‌شدن سریع‌تر خانه نمی‌شوند .به‌عنوان‌مثال، اگر کارگران شما روزانه ۱۰۰۰ آجر به روی دیوارها بگذارند، اینکه شما به آن‌ها ۲۰۰۰ آجر بدهید، کاملاً عملی بیهوده است.

از طرف دیگر اگر میزان دستمزد کارگران را زیاد کنید(میزان کالری ورودی را افزایش بدهید) تا آن‌ها انگیزه بیشتر داشته باشند و خانه (عضله) را سریع‌تر بسازند، نیز مؤثر نخواهد بود! چراکه کارگران با۱۰۰ درصد توان خود روزانه فقط ۱۰۰۰ اجر (پروتئین)می‌توانند رو دیوار بگذارند حالا شما هرچقدر هم درآمد آن‌ها را بالا ببرید، اثر نخواهد گذاشت.

پس این شکلی به شما بگویم که عدم مصرف کافی پروتئین و کالری لازم باعث می‌شود تا رشد عضله کند و حتی متوقف شود.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *